dugaan dapat anak




bagi orang yang dah berumahtangga memang akan menginginkan zuriat sendiri. itu adalah satu berita yang amat mengembirakan hati suami isteri.

aku dan suami memang banyak benar dugaan time melahirkan dan sesudah melahirkan baby kecil ni.


antara dugaannya:-


1. terpaksa bersalin secara vacum sebab baby dah berak dalam perut.

2. luka aku banyak sebab vacum.

3. terpaksa menerima rawatan di operation room

4. kena tahan kat wad selama 3 hari sebab vacum tulah......

5. baby pun kena ada di sisi sbb BF

6. terpaksa jaga baby sorang-sorang dan berpantang di hospital walaupun keadaan aku time tu xleh bgerak separuh badan. (takut luka jahitan terbuka).

* tapi nasib ada staff2 nurse HTAA tingkat 1 yang baik2 dan friendly belaka. yang dah ada pengalaman tak habis-habis bagi aku maklumat dan nasihat mengenai kes aku ni. almaklumlah anak pertama ni tak reti sangat. bakal-bakal nurse pulak (budak2 praktikal) pun ok belaka. sangat-sangat mudah membantu kami ibu-ibu yang kurang berkemampuan bergerak ni menguruskan diri dan anak.*.






p/s:- apa pun pengalaman aku bersalin kat HTAA ni tak seperti yang biasa orang cite kat aku. kebanyakkannya cite yang tak elok lah. nak-nak layanan nurse kat patient. tapi pengalaman aku semuanya ok. cuma kalau ada duit tu bolehlah pilih hospital private lebih selesa untuk di temani suami dan keluarga. kalau GH ni privacynya kurang sikit.




No comments: