merajuk di pagi raya



baru nak story about my raya this year. busy melampau punya pasal plus kemalasan berganda yang memang tak boleh nak bendung lagi. taknak salahkan diri sendiri tapi silew salahkan keadaan ibu mengandung macam ai ni.

disebabkan takde kampung nak di balikin pada raya puasa ni jadi beraya di kuantan sajork....pagi2 raya haruslah beraya di rumah mertua dulu. almaklumlah tahun pertama jadi bini orang jadi kenalah ikut suami. sebab kaum kerabat aku ni ramai.so memang seminggu tu tak cukup lagi untuk menziarah dan berziarah kerumah mereka.

tapi pagi raya dah buat hal si hasben aku ni. nak pergi sembahyang raya pun bersiap mengalahkan aku. so aku adalah bebel-bebel sikit. last-last dia merajuk sebab kena marah.hahahaha.....gasak jelah...jap2 lagi mintak maaf balik. bukan nak bebel sangat pun tapi nak lepaskan geram sekali sebab tak dapat join my family solat raya dan bermaafan di pagi raya tu macam tahun2 lepas. biasanya semua akan berkumpul kat rumah opahlah....bermaafan kat sana. pastu baru gerak ke rumah mertua masing-masing. tapi aku pasrah dan redha je....
 

tapi aku ni terbalik sikit.....gerak ke rumah mertua dulu....tapi korang tengoklah en hasben ni merajuk macam apa lagi. langsung taknak pandang camera......








owh dia buat peel bagaikan budak kecik....so better kita gelarkan dia kechik sudah....memang orangnya kecik pun.... ko taknak pandang camera takpe.......aku cuba lagi.....dah pandang tapi taknak senyum pulak.....xpelah kechik ek....aku menggediks sorang-sorang sudah.....

silew jangan muntah hijau tengok aku menggedikss macamni ok...



pandangan sayu seorang isteri tak di layan suami.


kena serikan muka sebab nikan hari raya.....


 
 motif** gambar sandal????

saja nak bagitau raya kali ni takde sandal baru....kechik kata pakai je yang mana ada.....nasib badan....





No comments: