CNY punya cerita

cerita ini dah berzaman aku peram tapi baru sekarang boleh publish. sebab masalah utama cable camera hilang tak tau ke mana. jadi macam tak best kalau enrty takde gambar walaupun aku tau blog aku ni memang tak best & tak hot mcm blog korang.


orang lain cuti CNY yang lalu ada macam xtvt kan. yang bercuti ke negeri dan negara lain pun adakan? tapi aku yang tak mampu ni cuma boleh lepaking-lepaking di tempat sendiri.


kebetulan adik beradik semua balik dan abah kami berada di kuantan jadi adik aku yang ini buat arrangment untuk adakan gathering antara anak-anak abah dan abah sahaja. yang lain-lain tak termasuk dalam dana. jahat kan kami??? tapi bagi kami ini adalah yang terbaik untuk mengelakkan sape2 ada yang akan terasa or tersentuh di kemudian hari nanti.


SARA THAI di pilih. tempat makan yang selesa dan makanan pun aku rasa sedap. cuma tak boleh lawan ANA IKAN BAKAR PETAI di Tanjung Lumpur.





jom layan gambar jelah. karang aku explain mampus korang bosan.



mula-mula hidangkan muka orang-orang yang hadir....





adik-adik aku yang 2 orang ni yang duduk hujung tu memang sedang mengalami penyakit sawan. payah nak sembuh. dah bermacam-macam cara kami berubat. penyakit dorang lebih kurang je. sawan dengan handphone. sorang asyik bergayut je dan sorang lagi asyik sms je....senak mata aku tengok....ayat mcm aku jeles kan?????

hasben haruslah di bawa sekali. dah namanya laki bini yang sah....time ni risau jugak kot-kot abah aku bagi kasih sayang lebih kat hasben aku.....mane boleh baiiii.....



antara lauk yang mengenyangkan perut.....

nasi

kerabu mangga ni 70% di habiskan oleh kak long aku je....tapi kami semua faham keadaan dia....:) korang pun faham kan walau sekadar tgk pic dia pun....

kailan ikan masin....biase order

yom yam seafood thai style


menu ini yang terbaik aku rasa. 1st time try...kerapu masak kerabu...memang sedap sangat....



udang celup tepung tapi dah berupa jemput udang...

time ni dah ready nak makan....perasaan tak apa yang kurang....?


paling kesian adik aku aleen lah...hasben dia hilang entah ke mana....mula2 time aku turun kete aku nampak dia...dia siap salam hasben aku. tapi bila tiba time makan hilang....melabur kot .....bila peryt dah kebulur tahap gaban jadi kami semua terpaksa melupakannya.....aleen kenalah pangku anak sambil makan.....

opps lupa...air kami just watermelon jus dan air suam....2 2 order 2 jug...senang.

kesian tgk aleen aku makan laju-laju....ambik arissa dari dia dan aku take turn jaga jap....dia dah pandai tengok cameralah......macam tau2 pak ngah dia ambik gambar dia....


last sekali saja nak tunjuk abah aku try dukung arissa....so ni arissa dengan aki nya....diam je ek....


dalam 2 jam mcmtu kami siap makan dan semua balik ke rumah masing-masing. aku dan hasben hantar abah ke keretanya....memang seronok sangat dapat bergethering bersama abah dan adik beradik ni....kecoh macam kedai tu kami yang punya....


p/s: tak dapat bergethering dgn blogger bergethering dgn family pun berbaloi baloi....



No comments: