makan xde bunyi xleh ke????

korang kalau makan ada bunyik x??? bunyi macam mecak mecak mecak macamtu time korang kunyah makanan....eeeee geliiiiii ooo kalau orang dengar....aku cukup pantang kalau orang makan ada bunyi-bunyi macamtu...hilang selera nak makan....rasa nak lempang laju-laju pun ada.

mmg selalu jugak aku alami situasi macamni.nak2 kalau makan kat kedai. ada je sape2 jiran2 meja yang makan berbunyi....aku taulah korang tengah menikmati kelazatan makanan yang korang makan. tapi agak2lah makan bunyik2 macamtu....bg korang xde hal lah ada bunyi pun sbb makanan tu sedap...bunyi tu menunjukkan makanan tu terlampauuuuuu lah sedapnya....tapi pada orang yang ddk dengar ni nauzubillah kalau aku sumpah aku xlalu nak makan.....makin kuat bunyi makin aku geli nak makan....hidanglah lauk sedap mcmna pun....memang xlalu....

adik beradik aku alhamdulillah dari yang sulung sampailah yang bongsu mmg xde yang makan bunyi2 macamtu...kalau kecik-kecik dulu mungkin ada pastu mak aku cakap 'ha eloklah tu makan dengan setan'....hah ambik ko mulut mak aku...terus sound walaupun ktorg kecik lagi....lame2 dah di ajar mcmtu mmg kitaorg control bunyi bila makan sampailah dah xde dah makan bunyi2 ni.....sopankan kitaorg....*lempang*.....


p/s: baru aku teringat, dulu org yg aku sayang pun makan berbunyi2....dia kata mak dia xpenah tegur pun....tapi dgn aku memang aku ajar dia habis-habisan pasal control bunyi time makan....sila sopan sikit ye abang. tapi ini dululah....



No comments: