pertemuan pertama keluar dan masuk

saja nak story memori lama....


perkenalan pada tahun 2004


perkenalan aku dengan ex-tunang aku ni time aku study dan secara tak sengaja.seingat aku time ni ada discussion utk course aku kat kolej.seme sem untuk course aku terlibat.aku baru je register dalam seminggu mcmtulah.so pegilah jugak discussion tu dgn kawan2 yg lain.kat sinilah aku kenal dia.

dia sbg pengerusi dalam small meeting tu.tapi aku xdelah cara sangat kat dia tgh bercakap kat depan sbb tak menarik minat aku langsung.cuma time tu aku ada terpandang kat sorg mamat hensem tinggi dan memenuhi piawaian aku utk di jadikan BF.(gatal sungguh aku ketika itu).tapi ramai pulak member2 sebilik aku yang suka tgk dia pulak....hancusssss....pelamin anganku musnah....

berbalik ke kisah sebenar.biasala dalam discussion ni attendance di ambil.kat situ kena letak no fon sekali.so aku pun dengan gunakan tanpa was was tulis jugak no fon.discussion ni bertujuan nak wat majlis utk senior2 yg tinggal beberapa minggu je lagi kat kolej tu.habis blajo dah.ktor yg junior2 ni mmg xberapa layan sgt senior2 ni berbincang sbb xberapa kenal (walaupun ada yg kenal time orientasi).

segala apa yg di rancang utk majlis tu berjalan lancar.time majlis tu jugak ex-tunang aku ni jadi emcee jugak dan dia ada nyanyikan 2 buah lagu (xsilap akulah) malam tu.time tu baru aku dapat ingat rupa sebenar dia.

**TAMAT**

kehidupan aku sbg seorang pelajar di lalui macam biasa bersama kawan2 satu dom.mmg best life time ni.dalam 2 bulan lepas kejadian tu aku dapat call from secret admire setiap malam.aku tya sape dia bgtau dia tu siapa dan cuba ingatkan aku tapi aku xingat langsung siapakah dia walaupun namanya juga famous kat kolej tapi aku ttp xtau siapa dia maybe pasal rupanya xsehensem dan sekacak hero remaja.haha tetiba....rupanya setelah di selidiki dia dapat no fon aku dr attandance tempoh hari.dia kenalkan dirinya sbg Giant (nama samaran).


aku bukan nak layan sangat tapi sbb aku boring dan jealous tgk kawan tiap2 malam bf masing2 call jadi aku melayan sbb xde sape call sembang2 dgn aku kecuali dia.berbulan2 asyik sembang by phone je dia memberanikan diri nak jumpa aku.aku dah gelabah.sbb biasanya aku kalau keluar hostel mesti beramai-ramai seramai 7 org.xpenah kurang.macam2 alasan aku pikir last2 aku bg syarat aku hanya boleh kuar jumpa dia di luar hostel dan 1 jam je.

dia setuju.


aku bgtau aku pakai bj apa. apa, dan apa.(manalah tau kot dia lupa rupa aku yg comel ni) dan dia bgtau dia naik kereta wira aeroback merah dan no plat apa.....mula2 dia round sekali dan yg 2nd baru dia ambik aku.time ambik tu dia bukakkan tingkap dulu confirmkan yang aku tggu dia.dah sahih aku naik.aku kelentong classmate aku semua aku nak g beli kicap ( rupa2nya dorg tau aku tipu dan dorg mengintip aku dr balkoni hostel).tapi mmg tepat sejam aku dah balik hostel semula.g larkin beli barang2 dan g minum jap pastu balik.aku takut jugak nak kuar lame2 takut jadi apa2 yg xdijangka.tapi alhamdulillah xde pape.

-inilah roomate aku yang xpercaya tu-

balik je hostel habis bising bilik aku dorg pakat2 perli aku.patutlah aku xnak ajak sape2 teman g beli barang rupanya ada org berkereta yg ambik aku.aduihhhh penat dol nak explain kat dorg aku kuar dengan sape.dorg ttp xpercaya dan meragui penerangan aku.dorg juga risaukan aku.

last2 plan kedua di buat untuk membuktikan apa yang aku bgtau doarg adalah benar.


bersambung......


tunggu sambungannya ok.....



3 comments:

Aleen Afifi said...

ang memang gatai sejak dr sekolah lagi..


seme org pon tahu lah weii..


huhuhuuuu...

Aleen Afifi said...

satu dom.mmg best live time ni


bukan live tapi life okeii...


ape ko ingt nak buat konsert live ker hape haaa...

fifie @fif said...

live typing error lah....gatal xketerlaluan xpe.....normal beb...kalau awk skolah rendah lagi dah menaruh harapan.....