RIANG RIA AIDILFITRI


maaf aku br nak story pasal raya.


lantaklahkan kalau semua org dah bising bagai org nak menerima menantu ddk cite pasal raya dorg, aku br nak cite hr ni...memandangkan raya ni sebulan aku ingat nak cuti sebulan jugak dr dunia IT ni...tapi apakan dayaku yg hanya insan biasa serta kerdil ini....semua itu tidak mampu utk aku lepaskan.....(beb ko ni pehal) ha kan dah melalut...

malam raya aku tido amat2 lewat...5.30pg...kenapa???sbb langsir rumah xsiap aku terpaksa korbankan nikmat tido mlm tu...xpe nak raya punya pasal...bangun2 pagi macam biase...tahun ni xdapat g solat sunat raya sbb ABC bukan aku sj2 malas ok....mmg xsyok langsung...rase mcm raya ni xcukup sifat (faham) aku pun xfaham raye ade sifat ke.

pg raya mcm biase aku mmg muka dapur...kalau xaku kat dapur sape lagi...xde sape yg mampu & nak tolong aku kat dapur...Opah dan yg lain2 g solat sunat raya...balik je dorg dr solat seisi mintak ampun & maaf dgn Opah aku berlangsung...pastu apa lagi...sambung ke part yg disukai ramai utk mendapatkan badan yg lemak berkrim disukai ramai.Part makan...sesudah makan semua anak2 Opah aku bergerak menuju ke rumah Puan Rusiah a.k.a Izan...(ma aku).


-dah mcm nenek kebayan aku kat dlm pic ni-



Seisi makan bersambung di sana....makan sikit2 dulu.pastu turn aku n adik beradik pulak mintak maaf dgn ma n pak cik aku...kat sini pun mcm xcukup sifat sbb adik aku aleen xde.dia beraya dirumah en husbandnya.(xpelah sis kami ttp beraya walaupun kamu xde) kuang kuang kuang....DAH JD ISTERI KENALAH IKUT SANG SUAMI....rase kuranglah kamu xde....nak ambik gambar pun mesti cakap "eh xbestlah aleen xde, xpelah tggu dia balik nnt"(kalau awk xpcaya tyalah Ma). tapi sesi bergambar ttp diteruskan.Rugi kalau xambik....sbb pg2 tulah muka kami ni rase mcm berseri2 je...(perasan):) -______^. (sambil kelip mata laju-laju.

-turn kami makan-

-turn mereka plak makan-

lepas sesi mintak ampun dan agih2 duit raya (aku xterlibat dlm agihan duit raya) sambung balik makan.Ma aku Buat Nasi Limau.Tgh syok2 makan sampai pulak Tok Sedara aku ,dia pun join makan jugak.Raya pertama xsempat nak g mane2.ramai sgt yg datang.so aku dan 2 lagi adik beradik aku hari tu mmg jadi org gaji...kat dapur jelah muka kami...yg jadi tuan rumah sape lagi kalau bukan Ma aku...muka berseri-seri sbb xpayah masuk dapur...

Korg layan gambar jelah...sbb malas nak story lebih...same je kot cite kita ni kan...

-nampak berlagak je budak kecik ni-

-ini bdk yg aku dendam sbb sll xnak dgn aku-

dah kenyang haruslah lari dr org dan mgedik sorang2 sambil ambil gambar...kat tangga pun tangga lah...janji muka sendirik....

No comments: