Raya Ke 2 Ke 3 dan Beraya Raya adalah CLOSE HOUSE

Silew ambil perhatian....Ceritera berkenaan raya masih belum habis dalam versi dollachantek...so layannnn jolah...

Raya ke 2 merupakan "Close House" bagi rumah aku.Kami semua nak berjalan pulak...lain kali kalau korg nak dtg rumah aku utk beraya sila dtg hari raya pertama ok...jgn gatal2 nak datang pada raya ke 2 dan seterusnya wei aku gurau je, dtg je bila2 pun.

-kat sini muka Ma aku dgn Kak Long aku adalah photostat-

Rumah pertama pagi2 raya ke 2 kami jejak haruslah rumah Cik Dah aku.Cik Nda aku xterlibat dalam perayaan kali ini.Dia sudah terbang ke Kelantan subuh2 hari lagi utk beraya pulak dengan family mertua.....(bagus diakan xde gaduh2 berebut nak raya).maintain je walaupun jauh....mmg terbaik wow Cik Dah aku ni...sarat2 bawak anak dalam perut menanti hari nak meletup dia boleh masak sendiri juadah pada hari tu.Dia masak Nasi Beriani, Laksa Penang, Lontong, dan Nasi Impit. Korg ade x mak saudara serajin Cik Dah aku ni...mesti xdekan. Adik aku si Aleen tu yg baru pregnant 6 bulan tupun mmg xpenah serajin dia....(harap2 dia xbaca ni, kalau x mampus aku).

Lepas kenyang dan sesi menggedik depan kamera selesai haruslah keluar dari rumah tu...bg chance org lain plak makan2 sampai licin....kemudian tujuan kami menghala ke Lepar Hilir pulak rumah sepupu pak cik aku....follow je...kat sane pun best dipelawa makan Nasi Penakut pulak...(nasi lauk kampung)....Step yg sama jugak...dah kenyang haruslah jeling menjeling antara 1 sama lain sbg isyarat "Jom Balik"....hahahah keji x kami...

-bersama Mak Saudara dan sepupu belah abah aku yg cute mcm kitaorg-

pastu ke Beserah pulak rumah Tok Sedara...adik Opah aku...di jamu Mee Kari...wowowo mmg terbaik menu hari tu....xsempat nak snap pic kat sini sbb ramai sgt kaum kerabat aku...kecoh mcm kat pasar....ddk cite pasal hal masing2....apabila rumah semakin penuh kami yg dtg awl2 tadi haruslah faham....Silew nyah kamu dari sini!!!!hahaha xdelah sampai mcmtu...xpe kami faham...so beraya ttp di teruskan walaupun perut dah penuh...pegi pulak rumah sorg kwn aku kat Kempadang...dihidang pulak dgn Nasi Ayam...melantak lagi kami semua...banyak x aku makan...(sikit je tu)...Dah siap pegi pulak ke Bukit Sekilau rumah kawan Pak Cik aku...kat sini just ade Mee Goreng dan Ketupat ,Lemang...Melantak jugak...Rendang dia terbaik dari ladang wa ckp sama lu....

Hari sudah petang....perut pun sudah ketat...so terpaksa pulang ke sarang...dalam keadaan kepenatan dan kekenyangan...

Bersambung....

No comments: