bijak si aishah

setiap hujung minggu mmg menjadi kemestiaan rumah opah aku ni penuh dgn anak cucu opah aku.so kira mak sedara, pak sedara, dan sepupu sepapat aku akan berkumpul ramai2 kat umah opah ni.memang time2 ni aku tunggu sebab time ni jelah umah ni akan happening dgn suara dorg.makan pun akan kira makan besarlah.selama ni kalau weekdays aku akan menghadap lauk ikan singgang je...sbb tok wan aku suka sgt lauk ni...so tulah pasal opah aku masak lauk ni je.kalau semua berkumpul baru masak lauk yg besar2 sikit...yg sepecial2 gitu.


okey kebetulan hari sabtu aku keluar jap.aku g class.petang dalam kul 4 ptg aku sampai umah.si aishah sepupu aku jugak anak sulung cik nda aku tetiba berlari2 datang dapatkan aku.kak pija kak pija saya nak kasut kak pija yg ni ek.sambil dia pakai kasut keje aku tu.aku nampak seme kasut2 keje aku bersepah-sepah.nampak macam dorg main pakai2 rembat kasut aku tuh.penat punya pasal aku just cakap buat pe nak kasut kak pija.bukan aishah padan pun.dia pun jwb xpe saya suka kasut tu...eh boleh eh...dia merayu2 gitu...aku buat xlayan je...budak2...



malam time seme dah nak balik termasuk si aishah ni, dia sekali lagi merayu2 kat aku yg dia nakkan kasut tu...aku xde pulak syak pape2.dia siap pegang kasut tu bawak sampai kat kete dia.aku dah geram sgt sbb aku nak bercakap dgn mak dia pun xleh sbb dia asyik merengek2 nakkan kasut tu.aku tekankan suara...pegi letak kasut tu kat sane...kak pija nak pakai g keje...

hari senin bila pagi2 nak g keje naklah pakai kasut tu....hah ambik ko skrg aku dah tau nape dia nakkan sgt kasut tu...rupanya dia wat putus...bijak sungguh kau AISHAH...rupanya kes nilah dia beriya--riya nakkan kasut tu...siap ko sabtu ni kalau kak fiza jumpa...

aku sms cik nda aku mak kepada si aisyah ni bgtau knp anak dia nak sgt kasut buruk aku ni...emmm konon naklah mintak ganti rugi...last2 cik nda aku ni wat2 xfaham je...aku faham dah perangai dia...

No comments: