pujuk = keje bodoh!!!!



habis waktu keje sengaja aku lepak kat ofis dgn Ida a.k.a ofismate aku....hajat naklah lepak sejam dua almaklumlah tinggal lagi bbrapa hari aku nak tinggalkan ofis aku ni...dan-dan je time tu hdphone aku bbunyi message masuk...ok faham!!!!-sambil angguk2kan kepala...teman aku ajak lepak kat megamall pulak...lepak minum...(dia igt aku ni kaki lepak ke) sambil cakap pelan2 tido lagi baik.

aku pun get ready kuar dr office menuju ke megamall.faham2 jelah kan waktu2 perdana dr pukul 4.30 - 7pm mmg jalan jamm giler.so nak sampai ke megamall dr ofis aku tu pun dah cukup sakit apatah lagi nak mencari parking.dah dapat parking aku direct go to mall lah n call si teman.dia kate dia br nak cr parking.ok boleh di terima walaupn mula2 aku igt dia mmg dah ade di megamall tuh...tunggu punya tunggu dari pkul 5.25 sampai ke 6.15 xjugak nampak bayang2nya...mmg aku cr bayang je okei...xde bayang xdelah kelihatan batang hidung si mamat nih kan...so sempatlah buat tayangan muka secara percuma depan kedai accessories rambut 'SINMA' tu.last2 teman call mintak aku ke coffee street pulak dkt area ofis aku tapi bhgn belakang....aduiiii dah tggu lelame dia buat mcmni pulak...pk punya pk aku msg dia aku bgtau aku xg lah ke sana dgn keadaan jalan yg jamm giler walaupun dekat nak sampai tu take time jugak.lepas g sane nak dtg megamall balik sbb dia ada hal kat situ...dia call pulak bgtau dia nak makan...so ambil mase yg lame...aku ckp lame pun lamelah aku tunggu...

dah dekat sejam mcmtu ddk main ko ajak aku n aku tggu ko tapi hapa pun tarakkkk aku pun msg dia aku just tggu dia kat kete je sbb org kat mall dah mula ramaiii...aku rimas...bolehlah nak lelapkan mate time kat kete tuh...aku dah fed up dah sbb tlalu lame aku rase wlaupun belum sampai 3 jam aku tggu dia...aku msg dia mgatakan aku nak balik....panjang umur kita jumpa...alih2 dia call 5min kmudian mintak aku tggu kat main entrance....so keje aku ptg tadi masuk kuar n masuk kuar je dr mall tuh...kuar kete masuk mall balik g kat main entrance sbb kete aku park kat blakang mall...ok jumpe dah dia...dia dgn kwn2 dia rupanya patutlah aku hanya berada di tangga ke 48 dalam carta....50 dalam hidup dia hari tu.dalam kete aku ambik kputusan mdiamkan diri takut bcakap nnt bertekak pulak...tapi muke aku ttp aku control2 ayu sambil tahan2 marah sbb tggu lame giler....muke aku time tu yg plg ketara kembang kuncup hidung aku yg xbrape nak mancung ni...tapi manis ttp ado....

ok g jln2 kat ecm pulak...boleh bayangkan x tadi dia kate ada hal kat megamall...last2 geng dia bwk kami2 ni ke ecm...ok halnya bersambung di sana....aku msih membatukan diri...si teman asyik mintak maaf sbb wat aku tggu lame2...okei xpe ade lori ade bas...ade mase aku balas...makk oiii ada hati nak berdendam pasal hal ntahapaapa...last2 time masuk parkson aku xtau dah dorg seme ke mana...cr2 punya cari xjumpa...maybe fed up kot layan kerenah aku nih...xpelah kan...nyesal plak aku terima pelawaan dorg ni...

aku kan balik keje penat2..fahamlah wahai kamu2 seme...janji tolonglah tepati...tu je main point.baru aku xsakit hati...dah penat melilau cari mereka last2 aku ambik keputusan aku nak balik je...aku msg si teman...aku nak balik...xpayah hantar aku boleh g sendiri kat kete aku...ok dalam jalan kaki nak ke kereta tu tetiba teman muncul...terkezuttt aku...tapi wat2 cool...dah malamkan time tu...

part seterusnya timbullah part2 gaduh.ko salahkan aku dan aku salahkan ko...hah ambik ko...tetiba kes aku diam tadi boleh jd point gaduh...layannn jelah...suka xsuka tempuhi je...dia hantar aku sampai ke kereta aku...kat situ sambung bertekak lagi...tapi aku pelik gak...gaduh dgn dia ni mmg berbudi bahasa giler...xdelah nak kasar2 mcm org lain gaduh tu...tu yg aku rase mcm bukan gaduh cuma salah faham je...sbb mmg cool giler...

last2 aku wat2 merajuk..(padahal mmg merajuk pun).dia adelah jugak usaha pujuk2 aku...tapi akukan manusia berhati batu...dan penah hidup di zaman batu...cuma aku di lahirkan semula di zaman serba moden ni sekarang...(acara melalut bermula).ok coontinue...dalam2 ddk gaduh tu ade benda yg dia ckp buat aku really2 terasa tahap gaban...

dia ckp "sy malas r nak gaduh2 ni....sy lebih rela xde kwn pmpuan kalau nak pujuk2 ni...rase mcm buat keje bodoh!!!!bapak bagusnya ayat mamat ni...ada lah rase sedey2 sikit pas dia ckp mcmtu....tapi xpe...aku sorg wanita yg kuat...chayook...chayook....aku dah naik muak...cuuak...last2 aku mls nak cakap banyak...dia pun dah nampak riak2 nyesal ckp mcmtu...dia suruh aku balik rehat je...

arghhhh...dalam hati...'xpe ko wat aku mcmni'mmg seme kaum korg ni same je kot...so aku malas nak merajuk dan bertekak lame2 aku say good bye kat dia dan balik...ok lah kejadian selepasi tu nntlah aku sambung apa kesudahannya...aku dah nak balik ni...

ok dah mcm entry warna warni...


4 comments:

Izwa said...

sabar itu separuh daripada iman......

fifie @fif said...

mmglah separuh dari iman...tapi kesabaran time tu dah kat tahap plg bawah...

Aleen Afifi said...

giler kentang ayat mamat sengal tuh..


klu aku lah kan...aku sekeh jer pale die...


bia smpai thantuk kat dinding...


mcm bangang sgt prangai nya...

fifie @fif said...

hah tau pun...tapi apakan daya time tu xde dinding kat c2...yg ade kete2 org parking tepi jalan...