Ni Yg Best Kalau Dekat dgn Family

hari Wesak seme org cutikan...kalau korg xcuti nasib korglah...org lain senang lenang kat umah layan mate dgn tido sampai berdosa...dan lebam2 mate dan layanzzz org2 tersayang korg yg kena keje plak layan keje lah kan...hahaha padan muke...haaa kalau nak rase cuti time org lain cuti pandai2 la korg cari keje lainmenghasut nampak.xkan tu pun cik dolla nak bgtau kan kan kan....

So hari Wesak lepas family cik dolla berkumpul utk aktiviti makan2.lepas solat Jumaat ok...tetap xtinggalkan apa yg wajib okey...bab makan2 kali ni aku yg organize.sbb aku ade budget yg lebih utk bulan ni...hehehe..dalam pukul 10 am aku call seme yg berkaitan dalam family aku ajak lunch same2...dorg ni seme kedekut sikit kot sbb xdenya nak call balik kalau ada nak tya pape...seme pakai sms je...tanya nak bwk lauk dorg x...nak bwk buah x...dan macam2 lah...aku just reply suka hati...ha tgk very d' kureng kan anak sedara korg ni...tapi aku jwb secara halus ok...lu pikirla sendiri...bak kate Nabil...hahaha

Ok dah setel invite pakcik2 n makcik2 aku termasuk ma n pakcik aku, adik beradik aku, aku glah cari lauk pe nak masak...chef yg paling best n yg paling penting dalam majlis ni surelah opah aku.. chef yg paling hebat dalam family aku buat abad ini.dia yg suggest nak masak ikan patin...aku plak nak makan tomyam...lauk yg lain2 mmg dah tersedia bahan2 nya kat umah...aku pun glah membeli belah la konon...sorg diri okey...

Ok dekat2 kul 12 aku n opah aku start masak lauk yg masing2 suggest.Yesss aku berjaya buat tomyam 2 ekor ayam..habis ko...licin...tukang penghabisnya sape lagi adik aku si aleen tu dgn laki dia...sbb dorg dtg plg lambat...part paling terbaik yg beliaw sumbangkan menghabiskan ape yg adooo...bagus xmembazir...aku suko...

banyak lagila lauk lain...layan gambo jelah...perhatikan sendiri keseleraan mereka tanpa aku...si tukang masak...mcm bibik je time ni...gedik ambik gambar...

-baru separuh yg dikeluarkan-


-utk 1 hidangan, budu pun mesti ade okey-

-seme org xpedulikan aku-



-memperkenalkan my Opah-

yg xde dalam pic ni ermmm cik nda aku...dia ni dandan je janji lepas je habis solat Jumaat nak dtg terus...last2 sampai kul 3.30pm pun dia sekeluarga xnampak bayang...last2 abaikan jelah dia...nak tau dia datang kul berape...pukul 5 ptg mak oooiiii...kalau tunggu jugak maunye seme manusia ni jd mcm rimau lapar...dia g stokis tupperware dah pusing2 ECM katenya...mmg jenis xtepati janjilah cik nda aku ni...nasiblah cik nda ni mak sedara aku...kalau adik bradik aku lame dah aku tocher....

habis je makan ade mesyuarat agung plak discuss nak g picnic....organizer cumer sorang tapi seme ada cdangan tempat masing2...sampai aku pun pening...pukul 8mlm pun xde keputusan lagi...ha lantak korg la ek...aku follow jer...

1 comment:

Aleen Afifi said...

masak tuk wa...kari kepala ikan wei....



hahahhaa..


xpon spaghetti bologniese yang ang penah masak tuh..

wa balik nnt kot 18hb......