Buta Mata Ke Buta Huruf

Hari ni aku dgn classmate time aku skolah dulu aku kenalkan sbg AIDA nak pegi Jabatan Pendidikan Negeri Pahang adehal skit kat sane.Aku bab2 jalan2 kat Kuantan ni mmg aku failed walaupun hometown aku kat cni.Kecuali laluan tu adalah laluan bas.Sbb aku mmg penumpang setia pengangkutan awam sejak boleh berjalan sampailah sekarang.hehehe...

Aida ni mmg penah pegi JPNP ni...aku pulak mmg xpenah pegi...sbb habis je skolah akukan continue study kat JB n KL.so mmg xtau kat mane JPNP ni.Kalau pejabat pendidikan daerah tu aku taulah.Dari ofis Aida ni dalam kul 3 kami gerak....sampai area Indera Mahkota kitaorg pusing2 cari di manakah terletaknya ofis JPNP ni.xjumpe2 jugak so ade mamat indon yg tengah keje buat jalan.Aida tanyelah si mamat indon yg hensem tahap gaban tuh:

Aida: abg tumpang tanya....kat mane pejabat pendidikan

c Abg: abg raselah adik kat depan sane kot (dia pun xtau)

Aida: ooo depan sane ek...oklah abg time kasih....

c Abg: same2 adik....(sambil tersenyum menanyang gigi putihnye bak iklan darlie)

Aku menonong je bwk kete...mcm confidence je tau kat mane tempat tu.Cite lawak yang berlaku hari ni adalah...simpang nak masuk ke jln JPNP tu belah kanan...Tapi kena lalu traffic light dulu...aku mmg xreti sgt jln2 kat cni dgn kadar kelajuan yg sederhana aku membelok ke kanan bila lampu dah hijau....last2 terlebih pulak dari nak masuk simpang....tapi sempatlah aku adjust dari tersasar merempuh laluan bertentangan....lagipun aku bwk slow je...aku nampak mamat motor yg 1 kat situ terkejut dgn kete aku mcm nak menuju ke arah motor dia...memandangkan motor dia n motor korg xde gear reverse mcm kete aku, aku rase dia nak mereversekan motor dia dgn kaki....kahkahkah...mmg lawak sgt kalau ko dpt bayangkan....tapi ni bayangan aku je...mamat tu steady je sebenarnya...sbb dia tau aku pemandu berhemah...

Xhabis lagi geli hati hal tadi....aku dah nampak signboard JPNP tuh...so aku masukla simpang yg di perkatakan tu....nampak bangunan besar lagi gah warna kuning....Aida pun mencelah...nilah JPNP yg aku ckp tu...aku pun mcm pelik sbb ade 3 4 bijik kete je kat parking...xkan JPNP xde org time2 ofis hour ni...aku pun park kete kat luar...n kitaorg pun masuklah dgn bertatatertib N penuh bersemangat sekali sbb nak hantar dokumen penting kami yang berkaitan dgn kehidupan n kematian (ntanapeapentahdianih).Last2 dah masuk Aida yg terperasaan sst:

Aida: eh fieza,aku rase mcm bukan jelah...

Aku: ko ni mcm2 le...ko kate ko penah pegi...aku lainlah mmg xpenah sampai pun...

Aida: iye mmg aku penah dtg tapi sekali je...

Aku: sekali pun xkan ko xigt...(mcm cuak dah aku ni)

Last2 kami kuar semula tgk kat pagar ape yg di tulis...Mak aiiii.....buat malu jerrrr....korg nak tau tempat pe yg ktorg masuk.....kalau pegawai JPNP tu tau bapak le malunye aku...rase nak sorok muke aku dalam kain Aida....(errrrr xsenonoh)...sumpah aku tipu.....



-nilah tempat yg salah tapi kami masuk-


Dok gelak2 sakan dgn kebuta hurufan kami pada hari ni kami masih terpikir di manakah lokasi tempat yg kami cari.Rupa2nye ade tapi ke dalam lagi....cepat2 masuk kete n menuju ke sana pulak....kami xsanggup menanggung malu....mmg xsanggup...harap2 xde sapelah yg nampak kelakuan kami ni....gelak2 masuk kete....dalam kete pun gelak2 lagi....mcm org xbetul pun ade....tapi kami masih waras....yg pasti gelak kami ni membuatkan kami semakin awet mude....uuuueeeekkkk....

Sampai sane kami bergegas mencari pegawai yg berkaitan....nasib masih sempat menghantar doc.tersebut walaupun sorg kakak kat citu xnak terima dah...sbb dah lewat....tapi rayuan aku masih di terima...TIME KASIH YE KAKAK2 N ABG2 PEGAWAI...hehehe....aku pun sempat bercerita kisah kami ni kat pegawai tu...dorg hanya mampu geleng kepala n gelak2....sampai xmampu berkata2....tapi dalam hati sape yg tau....

-tempat yg sepatutnya aku N aida tuju-



No comments: